Увага!

Персональний блог вчителя початкових класів Тищенко Тетяни Григорівни

суббота, 2 февраля 2013 г.

День туризму


Тема: Туристичними стежинами

Мета:
   формування знань про туризм, краєзнавство, про виживання в природних умовах як основи для розвитку творчого потенціалу людини.
   формувати екологічну свідомість та вміння приймати власне рішення.
   виховувати сміливість, рішучість та бажання досягнути своєї мети.

Обладнання: жетони, малюнки, ілюстрації, рюкзак, палатка.


Хід уроку

І. Організація класу.
Вчитель:
- Добрий день, дорогі друзі!
 Сьогодні, 27 вересня – Всесвітній день туризму.
З цим днем туристів я вітаю,
Щастя й радості бажаю.
Щоб походи ваші один за інший були кращі,
Щоб каша завжди смакувала й погода не вередувала
.

Я пропоную вам відправитися в незвичайну подорож.
А яким іншим словом можна замінити слово "подорож"? (Похід)
Кожен з вас знає, що в похід вирушають ті, хто не боїться далеких доріг. Хто з нетерпінням чекає нових зустрічей з сонцем, вітром, багаттям, наметом і цікавими людьми?
А як називають таких людей? (Туристи)

ІІ.  - Сьогоднішню нашу зустріч, ми і присвятимо Всесвітньому дню туризму, всім туристам.
Щоб отримати медаль «Юний турист», пропоную взяти участь у конкурсах.
Хто вірно відповість, тому вручаються жетони.


1. Які види туризму існують? (Розповідь з елементами бесіди).
(Екскурсійний, водний, гірський, спелеотуризм (по печерах)).

Серед туристів існує свій специфічний "неймовірний словник" термінів. Зараз я познайомлю вас з ним.
Наприклад, термін "рукав" - значить керівник, "ліміт" - обмеження на що або (ліміт на цукор - 4 ложечки цукру на вечір на людину), "невловимі месники" - комарі, "багаття" - шукати місце для багаття / розводити багаття , "вжик" - ліхтарик-жучок.
 Але в який же похід можна відправитися без рюкзака?
Ось з нього і почнемо.

2. Ваше завдання: назвіть речі, які туристу необхідно покласти в рюкзак.
(Светр, консерви, куртка, ліхтар, рушник, компас, фотоапарат, аптечка, тушонка та ін.)
Кожному туристу необхідно знати "секрети рюкзака", саме це ми і спробуємо з'ясувати.

3. Конкурс "Секрет рюкзака".
1. Чи вірний наступний висновок: чим далі від спини відсунутий рюкзак, тим важче нести? (Так)
2. Які речі краще класти на дно рюкзака? (М'які: ковдри, рушники.)
3. Де в рюкзаку повинні знаходитися найважчі речі? (Під лямками вгорі).
4. Як з рюкзаком легше йти? (Злегка нахилившись вперед).
5. Чому в рюкзаку для хліба визначається місце вгорі? (Щоб не кришився).
6. Визначте місце в рюкзаку для сипучих продуктів. (В середині рюкзака).
Отже, рюкзаки готові. Можна йти в похід.

А чи можна вирушати, якщо невідомий прогноз погоди? (Ні)
Вірно. Туристу необхідно знати зведення погоди.

Увага! Приготуйтеся до наступного конкурсу "Прогноз погоди".
Умови такі: на підставі народних прикмет, вам належить розповісти, яка завтра буде погода.

4. Конкурс "Прогноз погоди".
1. Вечірній вітер стих. Дим від багаття піднімається стовпом. До вечора на траві з'явилася роса. Біля річки стало холодніше. Яка буде погода? (Хороша, сонячна).
2. Навколо місяця з'явився великий білий круг, а зірки на небі починають мерехтіти. Що це значить? (Буде погана погода).
3. Витягнуті довгими вузькими смужками із заходу швидко рухаються хмари. Вітер, зазвичай стихають до вечора, посилюється. Яку погоду слід очікувати? (Непогожий).
4. Ластівки і стрижі літають низько над землею. Квіти сильно пахнуть. До чого б це? (До дощу).

Маршрут нашого походу прокладений від питання до питання.

5. Вікторина
1. Чому в дорозі привали для відпочинку у туристів повинні бути нетривалими? (Якщо відпочивати довго, м'язи ніг твердіють, йти стає важче)
2. Чому туристам під час ходьби рекомендується дихати носом? (Менше спрага).
3. Чому туристи роблять канавки навколо намету? (Для стоку води на випадок дощу).
4. Що може служити туристові у поході подушкою? (Рюкзак, набитий травою)
5. Хто в поході найголовніший? (Керівник походу)
6. Що робить замикаючий у туристській ланцюжку? (Стежить за тим, щоб ніхто не відстав)
7. Чому лікує подорожник? (Зупиняє кровотечу; застосовується, якщо хто - то натер ногу, при укусі оси)
8. Навіщо для походу сірники покривають парафіном або лаком для нігтів? (Щоб уберегти від вологи).

6. Конкурс  «Постав палатку».

Який же похід без багаття?
Щоб розпалити його необхідно знати ряд правил.

7. Конкурс "Багаття за всіма правилами".
1. Що таке розпалювач? (Це паливо, яке легко загорається).
2. Яке паливо не годиться для розпалюючи? (Осикові гілки, хвойні зелені гілки.).
3. Що є прекрасним розпалювачем? (Сухі гілки, суха трава).
4. З якого боку розпалюють вогнище? (З підвітряного).
5. Багаття розпалюється з верху чи знизу? (Знизу).

Діти, вам слід знати про закон честі туриста? Ось він:
«Сокира туриста ніколи не підніметься на живе дерево».

8. Конкурс « Розклади багаття».

ІІІ. Підсумок уроку

-
Як ви думаєте, тепер ми готові до походу?
Давайте підрахуємо зароблені вами жетони і дізнаємося,  хто ж заслужив отримати горде звання "Турист!"
 - Ось і підійшла до кінця наша подорож. Ви пам'ятаєте, що вона була присвячена дню туризму. Кожен, хто хоч один раз побував в поході, набуває горде звання "Турист!". Отже, всі ми з вами туристи.
 - І в кінці важкої дороги давайте розучимо нашу речівку.
Я буду вимовляти строчку, а ви мені дружно відповідайте: "Ми туристи!". Але будьте уважні!

Речівка
Хто крокує з рюкзаком?
Ми, туристи.
Хто з нудьгою не знайомий?
Ми, туристи.
Хто в дорозі цілий день?
Ми, туристи.
Хто не знає слова лінь?
Ми, туристи.
Гей, туристи, твердіше крок!
Що турист бере в дорогу?
Пісню, ложку і рюкзак!

(Вручення всім учасникам подорожі медалей із написом "Юний турист").

За спиною пройдені кілометри. Вас долає втома. По маршруту привал.
Давайте сфотографуємося на пам'ять біля нашої палатки та багаття.

Пропоную продовжити такі фрази:

• Мені сьогодні сподобалось ...
• Мені сьогодні запам'яталося ...
• Я сьогодні дізнався ...
• Мені було цікаво, тому що ...
• Я навчився ...
• Мені хотілося б змінити ...
• Я розповім друзям про ...

 Всього вам доброго, дорогі друзі! До нових походів!


Список літератури:

1. Васильєв В.А. 300вопросов і відповідей про природу і погоду. / - Ярославль: "Академія розвитку", 1999. - 240с., Іл.
2. Куров В.Н. Розширюємо кругозір дітей. / Самара, 2001. - 180с., Іл.
3. Сорокіна О.С. Тематичні ігри та свята. Методичний посібник для вчителя. / - М.: ТЦ Сфера, 2004. - 98 с.
4. Біологія, екологія, здоровий спосіб життя / Сост. В.В. Балабанова, Т.А. Максімцева. - Волгоград: Учитель, 2003Учитель, 2003. - 154 с.
5. Схемотехніка цифрових перетворювачів переміщень: Довідковий посібник / В.Г. Домрачеев, В.Р. Матвіївська, Ю.С.Смірнов. - М.: Вища школа, 1998. - 392с.: Іл.
6. Технічна творчість учнів: Учеб. посібник / Ю.С. Столяров, Д.М. Подільський, В.Г. Гетта і ін; Під ред. Ю.С. Столярова, Д.М.Комского. - М.: Просвещение, 1995. - 223.: Іл.

Комментариев нет:

Отправить комментарий