Картки сприятимуть систематизації
знань, підвищуватимуть рівень розумового розвитку.
В них подані окремі строфи і
речення з українських народних пісень так, щоб своїм змістом розширювали
кругозір школярів, сприяли збагаченню словника, міжпредметним зв’язкам,
підвищували інтерес до вивчення української мови.
Картки можна використовувати на різних
етапах уроку: на етапі формування умінь, закріплення знань, перевірки знань, на
підсумковому етапі.
ІІ.
- Випиши з
тексту дієслова.
Ой в городі не метено,
Барвіночком заплетено.
Піди, дівчино, позамітай,
Та барвінок порозплітай.
- Запиши
речення, підкресли підмет і присудок.
Ой на горах та сніги біліють.
ІІ.
1.
Випиши з тексту дієслова.
Вийди, вийди, Іванку,
Заспівай нам веснянку!..
Звила ж я вінок вчора звечора
З зеленого барвіночку.
Та й повісила на кілочку…
2.
Запиши речення, підкресли підмет і присудок.
В червоному мачку пасла Оксана качку.
ІІ.
1.
Випиши з тексту дієслова.
Топчу, топчу ряст, ряст,
Бог здоров’я дасть, дасть,
І ще буду топтати,
Щоб на той рік діждати.
2.
Запиши речення, підкресли підмет і присудок.
У нових сінях місяць вже сходить.
ІІ.
1.
Випиши з тексту дієслова.
Дівка плаче, ридає,
Вона волі не має.
Ой горе, горе не біда.
Вона волі не має.
2. Запиши речення,
підкресли підмет і присудок.
Ой ходила дівчина бережком.
І.
- Виписати з
тексту іменники:
На високій полонині, там, на ялиночці
Співав голуб співаночку своїй голубочці;
В полонині на ялині два голуби співали:
Одне крильце постелили, другим ся вкривали.
- Запиши
речення, підкресли підмет і присудок:
Мерзне бідне зайченятко в полі одиноко.
ІІ.
- Випиши з
тексту дієслова:
В саду вишенька цвіте
Козак до дівчини йде
Ой горе, горе не біда
Козак до дівчини йде.
- Запиши
речення, підкресли підмет і присудок:
А третя Наталя при долиноньці льон бере.
ІІІ.
- Випиши з
тексту прикметники:
І тонкий, і високий,
Ще й, до того, косоокий,
Ще й без верхньої губи
Як цілуєш — видно зуби.
- Запиши
речення, підкресли підмет і присудок:
Ой кум до куми залицявся.
ІІІ.
- Випиши з
тексту прикметники:
Мав я раз дівчиноньку чепурненьку,
Любу щебетушечку рум’яненьку.
Гей, гей, га, уха-ха,
Дівчино-рибчино молода.
- Запиши
речення, підкресли підмет і присудок:
Там орала дівчинонька воликом чорненьким.
ІІІ.
- Випиши з
тексту прикметники.
Будь здорова, сусідонько,
Люба, мил дівчинонько.
Ой, яка ж ти гарненька,
Як сніжечок, білесенька.
- Запиши
речення, підкресли підмет і присудок.
Занадився журавель до бабиних конопель.
І.
- Випиши з
тексту іменники.
В тебе стан, як у баби,
В тебе очі як у жаби
Руки, ноги як у рака,
А сам рудий, як собака.
2. Запиши речення, підкресли підмет і
присудок.
Молодая дівчинонька
та вже й заміж пішла.
І.
- Випиши з
тексту іменники.
Ой болить моя головонька
Тай межи плечима
Треба мені дохторика
З чорними очима
- Запиши
речення, підкресли підмет і присудок
Ой лопнув обруч після діжечки
ІІ.
- Випиши з
тексту дієслова
Ой знати, знати,
Хто оженився;
Скорчився, зморщився
Ще й зажурився.
- Запиши
речення, підкресли підмет і присудок
Ой, під вишнею, під черешнею стояв старий з молодою
як із ягідкою
І.
- Випиши з
тексту іменники.
Місяць на небі, зіроньки сяють,
Тихо по морю човен пливе.
В човні дівчина пісню співає,
А козак чує – серденько мре.
- Запиши
речення, підкресли звертання.
Ой уставай, козаченьку та тікай.
ІІІ.
- Випиши з
тексту прикметники.
Ніч яка місячна, зоряна, ясная,
Видно, хоч голки збирай.
- Запиши
речення, підкресли звертання.
Стій, козо, не топися
Ще й на мене подивися!
ІІ.
- Випиши з
тексту дієслова.
Лугом іду, коня веду,
Розвивайся, луже!
Сватай мене, козаченьку,
Люблю тебе дуже!
2. Запиши речення, підкресли підмет і
присудок.
Край битої доріженьки рута-м’ята зійшла.
І.
- Випиши з
тексту іменники.
Та дві Насті в запасці,
Та дві Христі в намисті,
Та дві ляльки в колисці,
Та дві няньки колише.
- Запиши
речення і підкресли головні члени речення.
Занадився журавель до бабиних
конопель.
ІІ.
1. Випиши з тексту дієслова.
Нехай мене той голубить,
А хто мене вірно любить;
Нехай мене пригортає,
Хто кохання в серці має.
2. Запиши речення і
підкресли головні члени речення.
Лебедик біленький іде
помаленьку.
ІІІ.
1. Випиши з тексту прикметники.
Ой не жаль би мені воза,
Коли б дівка була б гожа!
А то руда, та погана,
Та й та воза поламала!
2. Запиши речення і
підкресли головні члени речення.
Ой кум до куми залицявся.
ІІ.
1. Випиши з тексту дієслова.
Танцювала, дріботіла,
Поки спати не схотіла,
Прокинулась – та й по хаті
Давай знову танцювати.
2. Запиши речення і
підкресли головні члени речення.
Сидить дівка під копами.
І.
1. Випиши з тексту
іменник
Сядем укупочці тут під калиною,
І над панами я пан!
Глянь, моя рибонько, - срібною хвилею
Стелиться в полі туман.
2. Запиши речення і
підкресли головні члени речення.
А вже з тої криниченьки орли воду п’ють.
І.
1. Випиши з тексту
іменник
Жито, мамцю, жито, мамцю ,
Жито – колосочки…
Як дівчину не любити,
Коли чорні очки!
2. Запиши речення,
підкресли звертання.
Рости, рости, вишенько, бо ти зелененька.
І.
1. Випиши з тексту
іменники.
Іде індик з току,
Наївся пшениці
Сидить дрофа коло печі
Пече паляниці.
2. Запиши речення,
підкресли звертання.
Гуляй, гуляй, дівчинонько, поки молоденька.
І.
- Випиши з
тексту іменники.
Горобці – музики
На той час підпили,
А ворони, старі жони.
Коровай місили.
- Запиши
речення, підкресли звертання.
Їжте, бояри, капусти,
Наша капуста тлуста.
І.
- Випиши з
тексту іменники
Ой сад-виноград, кучерява вишня,
Стоїть хлопець під вікном,
Щоб дівчина вийшла.
- Запиши
речення, підкресли звертання.
Де ти, хмелю, зимував,
Що не розвивався?
І.
- Випиши з
тексту іменники:
Очерет тріщіть
І вода плющіть
І кум до куми
Судака тащить.
- Запиши
речення, підкресли підмет і присудок:
Ой пусти мене, мати, погуляти!
ІІ.
- Випиши з
тексту дієслова:
Ой кум до куми залицявся,
Посіяти конопельки обіцявся.
Він сіяв-присівав,
Присіваючи, казав.
- Запиши
речення, підкресли звертання:
Ой вийся, хмелю, вище моєї хати!
ІІ.
- Випиши з
тексту дієслова:
Пішла мати на село
Гречку, муку добувати,
Гречаники учиняти,
Своїх діток годувати.
- Запиши
речення, підкресли звертання:
Ой, Богдан, батьку Хмелю,
Славний наш гетьмане!
ІІІ.
- Випиши з
тексту прикметники:
На городі верба рясна.
Там стояла дівка красна
Хороша та вродлива,
Її доля нещаслива.
- Запиши
речення, підкресли звертання:
Да що ти нам, весно, принесла?
ІІІ.
- Випиши з
тексту прикметники.
Ой очі, очі, очі дівочі,
Темні, як нічка, ясні, як день.
Ви ж мені, очі, вік вкоротили;
Де ж ви навчились зводить людей?
- Запиши
речення, підкресли звертання.
Йдіте, дівоньки, в долину;
По червону калину.
ІІІ.
- Випиши з
тексту прикметники
А тепер я велика,
Треба мені чоловіка.
Ні старого, ні малого —
Козаченька молодого.
- Запиши
речення, підкресли звертання.
Водо, водо холодная,
Стечи з мене, нагрій мене.
ІІІ.
Випиши з тексту прикметники
Всьому супротивився батько рідний,
Бо вона багатая, а я бідний.
Гей, гей, га, уха-ха,
Дівчино-рибчино молода.
Запиши речення, підкресли звертання.
Дай же ти, Боже, в городі зілля.
ІІІ.
Випиши з тексту прикметники
Став чарівний, ніби променем всипаний,
Чи загадався, чи спить?
Ген на стрункій та високій осичині
Листя пестливо тремтить.
Запиши речення, підкресли звертання.
Пусти ж мене, серденько, до хати!
Комментариев нет:
Отправить комментарий